Lima, paracas en Huacachina

23 juli 2018 - Huacachina, Peru

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuw reisverhaal. Zoals jullie weten zijn we in Lima aangekomen. Daar hebben we een briefing gehad om 10.00. Er werden even wat regels vastgesteld en iedereen mocht zich voorstellen en aangeven wat hun hoogtepunt van deze reis zou zijn. Dan kon Raul (reisbegeider) daar rekening mee houden. Na de briefing zijn we een busje ingestapt richting het centrum.
We komen aan op een plein waar zowel jongeren als ouderen aan het dansen zijn. Sommige met rokjes aan en andere hebben dingen in hun jaren gevlochten. Of het echt iets cultureels is weet ik niet. Maar misschien kom ik daar nog achter. Daarna doorgereden naar een ander plein. Vanuit daar gaan we te voet Lima verkennen. We lopen achter Raul aan en hij verteld dingen over de geschiedenis. Deze maand vieren ze ook de onafhankelijkheid en dit weekend is er toevallig een festival. Het is dus enorm druk!! Er zijn podiums gebouwd waar mensen op treden, maar er zijn ook kleine groepjes die zelf dansen of zingen. En ja ook ik heb even meegedanst. Helaas geen foto van gemaakt want dat gaat lastig in je eentje 😢. Maar ik heb met een oudere man gedanst die nog maar 2 tanden in zijn mond had.

Daarna gaan we met z’n allen wat eten. De gids legt uit wat echte Peruaans eten is. Ik bestel lomo saltado. Helaas had ik dit keer niet iemand bij die het voor kon proeven. Dan toch maar zelf!! Maar helaas niet zo geslaagd. Misschien moet ik gewoon wennen aan het eten, maar er zat zoveel koriander op wat sowieso al niet zo lekker was. Maar goed ik heb nog genoeg dagen over om andere gerechten te proberen.
Daarna nog met een klein groepje gelopen naar Chinatown. Hier laat Raul ons een Peruaanse lekkernij proberen. Het lijkt op een donut maar dan met honing erover heen. Het heet Picarones. Dat was erg lekker 😄.

Eenmaal weer terug bij het hotel lopen we met een aantal mensen naar de supermarkt. Water halen en 2 Peruaanse biertjes. Met een wat kleiner groepje drinken we nog een biertje en praten we met elkaar over vakanties die we al meegemaakt hebben en die nog onze lijst staan. Om 22.00 besluiten we uiteindelijk naar onze kamers te gaan.
Ik ruim nog even de meeste spullen op en ga daarna slapen.
Helaas om 3.15 wel klaar wakker. Is het de jetlag of gewoon niet zoveel slaap nodig. Nog even rustig gelegen en daarna om 4.30 gaan douchen. Spullen pakken, kamer controleren en naar beneden. Daar werden we om 5.30 verwacht. Alle backpacks en koffers weer in de bus, ontbijtpakketje ophalen en plaats nemen zodat we weer kunnen vertrekken.
Op weg naar ons volgende bestemming “Paracas”. Vanuit hier gaan we de ballestaseilanden bezoeken.
Om 10.00 vertrekt de boot. Eerst stoppen we bij een rots met allemaal pelikanen. Echt geweldig om te zien!!
Daarna zien we een kandelaar in een rots gemaakt. Het lijkt wel een soort van Nazcalijnen.
Daarna door naar een hele grote rotspartij met allemaal verschillende soorten vogels, pinguïns, zeeleeuwen, spin-krabben en een zeester.
De zee was wel ruig waardoor we flinke golven hadden, maar aangezien ik toch wel gewend ben om op een boot te zijn had ik nergens last van. Het was echt geweldig!!
Na de boottrip met z’n allen geluncht bij een leuk restaurantje.
Daarna door naar een proeverij van wijn, pisco sour etc. Tijdens deze tocht hebben we ook even gezellige Nederlandse muziek op. Ja we vergeten ons landje dus niet!!
Tijdens de proeverij krijgen we uitleg over het proces van de wijn en pisco sour en daarna mogen we alles proeven. Wel 6 a 7 kleine shotjes 😳. Het smaakte allemaal behalve 1 (dat leek wel lampenolie).
Daarna door naar huachachina. Hier gaan we in een buggy rijden door de woestijn en sandboarden. Eenmaal in de buggy met z’n allen en daarna gaan!!
Het was echt geweldig 😊. Je moet een gordel aan en je wel goed vasthouden. Maar wat een ervaring!!
Even allemaal op de foto (degene die hem meegenomen hadden). Ik namelijk niet omdat ik bang was dat er zand in zou komen.
Daarna stoppen we onderweg om te gaan sandboarden. Je gaat op een plank liggen, met je ellebogen op het board, benen in de lucht gespreid en gaan met de banaan. Nou ik vloog echt werkelijk door de lucht en ging zo snel. Sommige zijn zelfs gaan twijfelen of ze wel gingen 😳. Maar ik had het zeker niet willen missen. Uiteindelijk in totaal 3 keer mogen sandboarden. Nou deze ervaring zal ik nooit vergeten.
Nog even 20 minuten rijden naar het hotel, eten bestellen, douchen en daarna met z’n allen de avond afsluiten.
Echt een super gave dag vandaag 😄.

Morgenochtend hebben we even een vrije ochtend en daarna vertrekken we naar Nazca.

Tot de volgende keer en leuk dat jullie mijn verhaal willen lezen.

Groetjes Janine

1. Mia meijer:
    24 juli 2018
    Hoi Janine,
    wat leuk om jouw op je reis te volgen en te lezen dat je van alles geniet (behalve het eten}
    We wensen je een fijne verdere reis.

groetjes van ons Wim en Mia.
  2. MARIANNE EN RINIE:
    25 juli 2018
    Nu al mooie ervaringen opgedaan, leuk om je te volgen. Geniet ervan en beleef alles wat je beleven kan. Veel plezier. Groetjes van ons