Cusco 😍

10 augustus 2018 - Cuzco, Peru

Dinsdag 7 augustus is de eerste dag in Cusco. Omdat we gisteren een lange busreis hebben gehad slapen we allemaal ongeveer uit tot 8.30. Daarna ontbijt en om 9.00 hebben sommige mensen even een kleine uitleg. Dit zijn de mensen die geen trekking gaan doen.

De mensen die een 4 daagse trekking gaan doen zijn vanmorgen om 4.00 vertrokken. Zij hebben we last gehad van protesten en zijn zelfs bekogeld met stenen 😢. Hier waren we wel voor gewaarschuwd. Vandaar dat onze tocht naar rainbowmountain ook niet door ging.

Maar om 9.15 vertrekken we uiteindelijk met 16 man voor een stadswandeling.

Raul onze gids legt vanalles uit en laat ons dingen zien die we de komende dagen kunnen bekijken. Om 11.00 kan iedereen een eigen weg op gaan. Wij besluiten met 7 mensen een kop koffie of thee te gaan drinken en daarna naar de saqsaywaman te gaan. We regelen hier een taxi voor en gaan op weg. Het is echt prachtig en met z’n allen besluiten we ook om een gids te nemen. Deze legt heel veel dingen uit over de inca’s en maakt ook foto’s van ons.

We lopen hier anderhalf uur rond 😊.

Daarna gaan we lopend naar beneden. We komen uiteindelijk bij een soort feest. Allemaal eten en drinken, muziek en ook een hele lange rij bij een Jezus beeld. Ze raken deze 1 voor 1 aan en maken er ook een offer bij. Wat ze dus precies vieren weet ik niet maar het is wel leuk om dit mee te maken.

Daarna door naar het dorpje. Ronny heeft op tripadvisor een leuk restaurantje gevonden en daar gaan we naar op zoek. Na een half uur lopen vinden we het, echt een super gezellig restaurantje met een enorm mooi uitzicht. Hier eten we wat en drinken we een biertje en daarna gaan we op souveniersjacht met z’n allen. Je kunt moeilijk met lege handen thuis komen 😉.

Onderweg komen we ook een marktje tegen waar ze vanalles verkopen: souveniers, smoothies, kleding maar ook vlees. De koeienkoppen en snuiten liggen echt open en bloot op de toonbalie. Natuurlijk wel even een foto maken maar echt smakelijk ziet het er niet uit.

Rond 20.00 nog even een hapje eten en dan terug naar het hotel.

Hier spelen we met een aantal mensen nog even saboteur en daarna is het tijd om naar bed te gaan.

Woensdag 8 augustus is de dag dag ik ga ziplinen. Ik ben heel benieuwd. Om 9.00 word ik met een auto opgehaald en rij in ongeveer 1 uur naar de plek van bestemming. Even wat uitleg en de juiste kleding aan + helm. Dan nog handschoenen voor het remmen en we kunnen beginnen. We hebben 4 Ziplijnen. Bij de eerste 2 ga je gewoon rechtdoor, bij de 3de kun je onderste boven en bij de laatste als super women. Natuurlijk wil ik alles proberen 😊. Het is wel jammer dat ik als enige van onze groep ben. Hierdoor word het lastig om foto’s te maken. Ik vraag het wel een keer maar daarna maak ik ze gewoon zelf.

De eerste keer op de zipline is echt geweldig!! Wat een ervaring 👍🏻.

Je gaat zo hard over de secret valley heen. Echt een enorme afgrond 😥, maar ik geniet er wel van.

Natuurlijk ga ik ook ondersteboven en als super women.

Als het afgelopen is gaan we weer met z’n vieren terug in de taxi (2 Peruanen en 1 Mexicaan en ik). Zij willen nog naar Maras moray en ik ga ook mee.

Dit zijn allemaal zoutbaden!! We maken even wat foto’s en moeten dan weer terug naar Cusco. De 2 Peruanen zetten we onderweg ergens af en wij stappen uit in Cusco.

We eten samen nog even een hapje en gaan dan ieder onze eigen weg weer verder.

Nog even shoppen en dan terug naar het hotel. Alvast alles in orde maken voor de Inca trail 😍.

We nemen alleen een kleine backpack mee, maar ook de grote moet in de storageroom. Dus alles moet weer ingepakt worden.

Gelukkig heb ik hier genoeg tijd voor, de andere die namelijk naar secret valley zijn geweest komen pas om 18.30 terug en daarna gaan we pas een hapje eten.

Nog heerlijk met 7 personen bij een goed restaurant gegeten.

Daarna richting het hotel. Want morgen worden we al om 05.00 opgehaald om de Inca trail te gaan lopen.

Welterusten allemaal en tot het volgende reisverhaal

Groetjes Janine