Het is bijna zover!!

17 juli 2018 - Uden, Nederland

Hoi Allemaal,

Nog 4 nachten slapen en dan vertrek ik met het vliegtuig naar Lima. Voor de eerste keer een georganiseerde reis met Shoestring. Niet gedacht dat ik een keer een georganiseerde reis zou gaan maken. Maar soms loopt het in het leven anders dan je zou willen en dan moet je dat accepteren. Toch moeten we er dan het beste van maken en vandaar de keuze op deze georganiseerde reis naar Peru en Bolivia. Zuid-Amerika stond ook nog altijd op mijn lijstje.

Via facebook ben ik al in contact gekomen met een aantal mensen die dezelfde reis gaan maken. Even later hebben we zelfs een appgroep aangemaakt zodat we toch wat makkelijker met elkaar kunnen communiceren. Er zijn namelijk 2 verschillende vluchten, 1 in de ochtend op zaterdag 21 juli en ik vlieg zelf om 18.35 met Air Europa. Met een tussenlanding in Madrid komen we uiteindelijk om 04.55 in Lima aan. Waar natuurlijk een tijdsverschil zit van 7 uur en in Bolivia is het 6 uur tijdsverschil. Wij zitten dan vroeger in de tijd dan in Nederland. Met de groep die de avondvlucht heeft hebben we om 15,30 afgesproken bij de rood/wit geblokte kubus. Dit is op Schipholplaza waar ook de treinen aankomen, Dus een mooi centraal punt!

Ik word weggebracht en zullen van tevoren nog even wat bij "van de valk"  gaan drinken zodat we daar afscheid kunnen nemen. Daarna kan ik dan gewoon afgezet worden bij Schiphol waar ik op zoek ga naar de meetingpoint om daar in contact te komen met mijn medereizigers.

Mijn spullen zijn al bijna allemaal ingepakt! Natuurlijk heb je nog altijd de laatste spulletjes maar die zal ik zaterdagochtend nog even toevoegen. Mijn tas weegt 18 kilo terwijl ik 23 kilo mag meenemen. Dus er is nog wat ruimte voor leuke souvenirs. Ik ben benieuwd wat ik daar aan souvenirs ga tegenkomen, maar dat zullen we nog gaan zien.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ga er lekker van genieten. De komende tijd zal ik (wanneer ik Wifi heb) een reisverhaal op deze site plaatsen en dan kunnen jullie precies lezen wat ik allemaal gedaan heb of wat ik nog ga doen.

Ik houd jullie op de hoogte,

Het volgende reisverhaal word in ieder geval geschreven vanuit Zuid-Amerika.

Tot dan!!

Groetjes Janine