In Lima aangekomen

22 juli 2018 - Lima, Peru

Vandaag is de dag aangebroken dat ik op vakantie ga!!

Vanmorgen nog even de laatste spullen ingepakt. Koelkast leeggehaald en spullen naar papa en mama gebracht.

Om 12.30 komen papa en mama mij ophalen om naar Schiphol te brengen. De reis er naar toe was prima. Geen echte files dus lekker op tijd. Helaas onderweg ook geen hotel kunnen vinden dus wat drinken samen zat er niet meer in. Snel afscheid nemen bij de Kiss en ride. Tassen op een karretje en het nieuwe avontuur tegemoet.

Zelf ga ik op zoek naar het meetingpoint. Daar hebben we namelijk met een aantal mensen afgesproken die dezelfde reis gaan maken. Ik was als eerste, maar al snel kwam de volgende. Tot we uiteindelijk met 13 mensen waren. Met z’n allen gingen we de tassen afleveren en naar de douane. Toen dat gebeurt was zijn we met z’n allen wat gaan drinken om elkaar beter te leren kennen. Aangezien ze geen grote tafels hadden vielen er al wat groepjes. Ik heb met Eva, Kees, Pascal en Lisanne aan een tafel gezeten. Nu voornamelijk nog kletsend over welke reizen we allemaal gemaakt hebben. Wel een hele leuke groep zo op het eerste gezicht. Maar dat is natuurlijk nog even afwachten.

Om 17.45 was het tijd om te boarden voor de eerste vlucht. We zitten verspreid over het vliegtuig, maar wel een aantal in de beurt. Uiteindelijk vertrekken we om 19.10 naar Madrid. Een vlucht van ongeveer 2 uur.

We landen uiteindelijk om 21.40 in Madrid. Daar hebben we een kleine tussenstop. Om vervolgens onze lange vlucht van 12 uur tegemoet te gaan. Gelukkig kan ik star wars 8 kijken, dus we komen onze tijd wel door en dat blijven mooie films!

We krijgen om 02.00 Nederlandse tijd ons avondeten. Dat gaat er wel in als je voor het laatst om 10.30 hebt ontbeten. Maar goed we kunnen ook maar beter meteen in het ritme van Peru komen want daar is het dan 19.00 dus dat betekend tijd voor het avond eten.

Na het eten is het dan toch echt tijd om te gaan slapen. Althans we gaan het proberen 😊.

Nou het slapen ging redelijk. Wel veel wakker tussendoor maar uiteindelijk toch een uur of 6 geslapen in totaal. Dus dat is niet verkeerd.

Het ontbijt om 03.15: 2 boterhammen met ham en kaas. Ben ik toch blij met mijn meegebrachte granenrepen 😃.

Tijdens het ontbijt heb ik nog cars 3 gekregen. Daar zal Mik wel een beetje jaloers op zijn 😉. Maar zodra hij in Nederland uit is zullen we hem nog een keer samen bekeken 😘.

We landen om 04.49 in Lima! Nou kan de vakantie echt beginnen.

Als we allemaal uitgestapt zijn gaan we naar de douane. De eerste stempel van zuid Amerika staat in mijn paspoort.

Daarna de bagage afhalen en euro wisselen tegen sol.

Raul onze reisleider stond ons op te wachten nadat we allemaal onze bagage hadden. We lopen met z’n allen naar de bus en rijden 40 minuten naar ons hotel. Daar krijgen we de sleutel van onze kamer. Kunnen we onze spullen neerzetten, douchen en daarna ontbijten. Om 10.00 hebben we een meeting met alle mensen van de groep en daarna trekken we Lima in. Dus ik ben benieuwd!! Maar daar over vertel ik jullie meer in mijn volgend reisverhaal.

Groetjes Janine